loading...
مطالب جدید
نویسنده وبلاگ بازدید : 64 سه شنبه 03 آذر 1394 نظرات (0)

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، با توجه به كاربرد گسترده سيستم هاي ليزري در زمينه هاي صنعتي، آموزشي، نظامي و غيره و همچنين خطرات گسترده و جبران ناپذير آسيب هاي وارده به كاربران در اثر عدم آشنايي با رعايت نكات ايمني اين سيستم ها از جمله آسيب هاي چشمي و از دست دادن قدرت بينايي، سوختگي هاي شديد، مرگ در اثر ولتاژهاي بالا و خسارت هاي جبران ناپذير، ايجاب مي نمايد كه كليه شركت ها و كاربران اين سيستم ها با بحث الزامات بهداشت و ايمني ليزر آشنا شوند تا از بروز اين آسيب ها و خسارات جاني و مالي كاسته شود.

در اين راستا دكتر شريفه شاهي مدير عامل شركت ليزرآسا صنعت پارسيان مستقر در مركز رشد و توسعه فناوري دانشگاه آزاد اسلامي اصفهان با همياري اداره كل آموزش فني وحرفه اي استان اصفهان و با استفاده از كادري مجرب و متخصص در زمينه طراحي، ساخت و ايمني اين ادوات موفق به تدوين استانداردهايي با نام كارور حكاكي، برش چوب با ليزر، طراحي اپتيكي با نرم افزار ZEMAX و رعايت الزامات سلامت، بهداشت و ايمني كار با ليزر گرديد.


لینک منبع و پست :تدوين ۳ استاندارد آموزشي در حوزه ليزر
http://qudsonline.ir/detail/News/323842
نویسنده وبلاگ بازدید : 65 سه شنبه 26 آبان 1394 نظرات (0)
مجله زندگی ایده آل: برخی باورها آنقدر در ذهن و فکرمان ریشه دوانده که گاهی شنیدن اینکه اشتباه است، شوکه‌مان می‌کند! بارها شنیده‌ایم که در دوران بارداری رابطه جنسی نداشته باشید، فلان داروی گیاهی را برای افزایش میل جنسی بخورید، با فرزندان‌تان در رابطه با مسائل جنسی صحبت نکنید و. . . جالب است بدانید که بسیاری از شنیده‌های ما در رابطه با این مسائل، علمی نیستند و کارشناسان این حوزه آن را تکذیب می‌کنند. دکتر سیدعلی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و فلوشیپ سلامت جنسی به شما می‌گوید که بسیاری از این باورها اشتباه هستند. 

رابطه جنسی، به ظاهر ساده اما در باطن بسیار پیچیده است

بسیاری از زوج‌ها بعد از اولین رابطه‌شان در آغاز زندگی، وقتی با چیزی که همیشه تصور می‌کردند مواجه نمی‌شوند دچار سرخوردگی جنسی یا حتی نگرانی می‌شوند و شاید این ضرب‌المثل به ذهن‌شان بیاید که سالی که نکوست از بهارش پیداست! اما این تصور کاملا اشتباه است؛ چراکه برقراری ارتباط جنسی اگرچه به ظاهر ممکن است مساله‌ای ساده به نظر برسد اما بسیار پیچیده است.
 

رابطه جنسی به پیچیدگی اثرانگشت آدم‌هاست!

ارتباط جنسی نیازمند مهارت، توانایی، دانش  و سلامت روان حتی به شکل نسبی است. به همین خاطر مثل بسیاری از مسائل مهارتی دیگر اصلا توقع نداشته باشید که اولین رابطه جنسی‌تان پس از ازدواج، بهترین هم باشد. مثل این می‌ماند که بخواهید برای اولین بار پشت ماشین بنشینید و رانندگی کنید. حتی اگر به صورت تئوری و عملی رانندگی با ماشین را بلد باشید اما در طی ساعات اولیه که اقدام به رانندگی می‌کنید باز هم دچار دغدغه و اضطراب هستید که نکند چیزی را فراموش کنید.

درحالی‌که ممکن است 5 سال بعد از اینکه گواهینامه گرفتید با اعتمادبه‌نفس سوار خودرو بشوید، رانندگی کنید و در طول مسیر هم لذت ببرید و موسیقی گوش کنید. در ضمن وجود تجربه قبلی نه می‌تواند الزاما به‌نفع رابطه باشد و نه به ضرر آن. حتی افرادی که سابقه ازدواج دارند و تجربه جنسی داشته‌اند در ازدواج مجدد با فردی با خصوصیات متفاوت مواجه می‌شوند؛ مثل این است که با یک دستگاه جدید که مشخصات و طرز کار خاص خودش را دارد روبه‌رو می‌شوند.

زن و شوهر زمانی که متعهدانه زیر یک سقف رفتند، باید بپذیرند که با یک دستگاه جدید به لحاظ جنسینگی (Sexuality) روبه‌رو هستند که باید مهارت کار کردن با آن را یاد بگیرند و شناخت کافی نسبت به آن پیدا کنند. ترجیحات انتظارات، پاسخ‌ها و مدل نیازهای جنسی کاملا خاص هستند؛ بنابراین حتی فردی که 3 بار ازدواج کرده، در ازدواج چهارم با تجربه‌ای جدید مواجه می‌شود. ویژگی‌های جنسی انسان‌ها تقریبا به پیچیدگی اثرانگشت است، با این تفاوت که اثرانگشت آدم‌ها را عموما ژنتیک آنها مشخص می‌کند و خصوصیات‌ مربوط به جنسیت‌شان را عوامل مختلف ژنتیکی، محیطی، تربیتی، اجتماعی و روان‌شناختی به‌مراتب موضوع را پیچیده‌تر می‌کند؛ بنابراین روابط جنسی اولیه در بسیاری از مواقع بهترین تجارب جنسی زوجین نخواهد بود و به‌تدریج با شناخت و یادگیری، تجربه‌های بهتری در آینده در انتظارشان است.

روابط جنسی در دوران بارداری به‌طور معمول بلامانع است

خیلی از زوج‌ها بدون آنکه پزشک به آنها توصیه‌ای کرده باشد، متاسفانه این رابطه را در دوران بارداری کنار می‌گذارند. البته در این دوران در خانم و آقا تغییراتی در میل و عملکرد جنسی ایجاد می‌شود که در سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری این تغییرات متفاوت و کاملا طبیعی هستند؛ اما نباید باعث شوند که زن و شوهر زندگی جنسی خود را کنار بگذارند. تقریبا اگر با بارداری پرخطر مواجه نباشیم و از طرف متخصص زنان ممنوعیتی در نظر گرفته نشده باشد، زن و شوهر می‌توانند تا آخرین هفته بارداری با هم ارتباط جنسی داشته باشند.

شواهد پژوهشی نشان می‌دهند که رابطه جنسی تا هفته 38، باعث زایمان زودرس نمی‌شود اگرچه رابطه جنسی در دوران بارداری مثل سایر مواقع، نیازی نیست به صورت مقاربت انجام شود؛ بنابراین اگر پزشک متخصص زنان هم ممنوعیتی اعلام کرد باید حدود آن مشخص شود. بسیاری از تعاملات جنسی حتی زمانی که ممنوعیت برای مقاربت وجود دارد، مجاز است و زوج‌ها نباید در طول این 9 ماه کاملا تعامل جنسی خود را کنار بگذارند.
 

رابطه جنسی به پیچیدگی اثرانگشت آدم‌هاست!

 داروهای گیاهی هم عوارض دارند

یکی از باورهای غلطی که نه‌تنها در مورد مسائل جنسی بلکه اصولا در موضوع سلامت مطرح است، پذیرفتن چشم بسته توصیه‌ها و درمان‌های گیاهی یا سنتی است. باوری که در بین مردم هم رایج است، بی‌خطر بودن مصرف محصولات با منشاء گیاهی و تاثیر شگرف آنهاست. عموما هم در رسانه‌های مختلفی مثل شبکه‌های مجازی، ماهواره و. . . با شعارهایی مثل داروی پیشنهادی ما  صددرصد گیاهی و بدون عوارض است مواجه می‌شویم. و اصلا تصور درستی نیست که داروی گیاهی بدون عارضه است.

البته این را هم در نظر داشته باشید که هر داروی گیاهی یا دارویی که در آزمایشگاه با روش‌های شیمیایی تولید شده، می‌تواند مفید باشد و در عین حال یک سری اثرات ناخواسته هم داشته باشد. شاید از یکی از مواد شیمیایی موجود در گیاه بهره ببرید درحالی‌که از طریق 50 ماده دیگری که در این گیاه وجود دارد، مواد زیان‌باری را وارد بدن‌تان می‌کنید. دارویی قابل تجویز و استفاده است که مراحل کارآزمایی بالینی را طی کرده باشد و بی‌خطری یا به‌صرفه بودن منافع آن به نسبت عوارضی که ایجاد می‌کند تایید شده و مجوز داشته باشد. مراقب این باورها باشید؛ چراکه گاهی هم جیب‌تان خالی می‌شود و هم خدای ناکرده سلامت‌تان به خطر می‌افتد.

آموزش به‌موقع، نوجوانان را برای شروع فعالیت‌های جنسی حریص‌تر نمی‌کند

یکی دیگر از باورها و دغدغه‌های اشتباهی که مردم دارند این است که آموزش و تربیت جنسی باعث می‌شود نوجوانان به لحاظ جنسی زودتر فعال شوند. دو مساله در اینجا قابل بحث است؛ اول اینکه آموزش جنسی مفهومی نیست که برای سنین مختلف معنای یکسانی داشته باشد؛ بنابراین آموزش جنسی برای یک کودک پیش‌دبستانی شامل مواردی می‌شود که هیچ ربطی به آموزش جنسی در یک فرد بزرگسال ندارد.

مثلا یک کودک باید نقاط خصوصی بدن خودش را بشناسد و بداند چه کسانی حق دارند به بدن او دست بزنند. به این ترتیب از اینکه خدای ناکرده کودک دچار آزار و اذیت جنسی شود، پیشگیری می‌شود. قرار نیست برای کودک زیر سن مدرسه، در رابطه با روابط جنسی زن و مرد توضیحی داده شود؛ فقط کافی است خیالش را راحت کنید که پسرها و دخترها تفاوت‌هایی به لحاظ بدنی دارند. در دوران دبستان که کنجکاوی‌های بچه‌ها بیشتر است این آموزش‌ها باید کمی وسیع‌تر شود و به سوالات آنها به موقع پاسخ داده شود.

در دوران بلوغ هم که تغییرات اساسی در بیولوژی بدن و ادراکات روان‌شناختی ایجاد می‌شود، آموزش‌ها باید یک سطح کامل‌تر شده  و به مسائل خاص همین دوران پرداخته شود. در سنی هم که جوان آمادگی ازدواج را دارد در قالب کلاس‌های پیش از ازدواج یا در دوران دانشگاه و. . . باید آموزش‌های لازم داده شود تا در آینده زندگی زناشویی موفقی را تجربه کند؛ البته نباید فراموش شود که همه افراد ازدواج‌نکرده الزاما به لحاظ جنسی فعال نیستند لذا نمی‌توان از آسیب‌شناسی رفتار جنسی آنها به سادگی گذشت و آنها را مشمول آموزش ندانست.
 

رابطه جنسی به پیچیدگی اثرانگشت آدم‌هاست!

برای هر سنی متناسب با نیازهای آن باید آموزش‌های متناسبی وجود داشته باشد. گاهی این نگرانی وجود دارد که شاید جوان‌ها تشویق بشوند به این سمت که زودتر فعالیت‌های جنسی را تجربه کنند. تقریبا تمام مطالعاتی که در کشورها، فرهنگ‌ها، قومیت، نژاد و سطوح اقتصادی – اجتماعی مختلف انجام شده، نشان می‌دهند که آموزش به‌موقع نه‌تنها نوجوانان و جوانان را تشویق به کنجکاوی‌های جنسی نمی‌کند بلکه چون از پیامدهای نامناسب آگاه‌شان می‌کند، باعث می‌شود خویشتن‌داری بیشتری داشته باشند. در مطالعات مختلف مشخص شده نوجوانانی که از این پیامدها آگاهی دارند، شروع رابطه جنسی را به تعویق می‌اندازند.

 رابطه جنسی شما را لاغر نمی‌کند!

باور اشتباه دیگر این است که فعالیت‌های جنسی بسیار انرژی‌بر هستند و فرد باید به لحاظ سلامتی در وضعیت بسیار خوبی قرار داشته باشد. اصولا رابطه جنسی نیازی به صرف کالری بالا ندارد؛ یک رابطه جنسی به شکل نزدیکی به‌طور معمول بین 150 تا 250 کیلوکالری انرژی نیاز دارد. در نظر بگیرید که یک بستنی کوچک لیوانی حدود 350 کیلوکالری انرژی دارد. این باور غلط باید تصحیح شود.

آن چیزی که از طرف زوج‌ها در کلینیک بیان می‌شود این است که چرا بعد از یک رابطه جنسی آنقدر احساس خواب‌آلودگی و خستگی می‌کنیم. دلیل این موضوع کالری زیادی که مصرف‌شده نیست؛ بلکه مواد شیمیایی‌ای است که متعاقب روابط جنسی ترشح می‌شود. مثل این می‌ماند که فرد مورفین مصرف کند؛ چون موادی شبیه مورفین توسط بدن ترشح می‌شود که باعث می‌شود فرد احساس رخوت و خواب‌آلودگی کند. این احساس به خاطر خستگی ناشی از فعالیت بدنی شدید نیست، بلکه ناشی از همان مواد شیمیایی است که در بدن ترشح شده است.

بنابراین برای فعالیت‌های جنسی به هیچ عنوان به قدرت بدنی خاصی نیاز نیست، به رژیم غذایی پرکالری هم احتیاجی نیست. چند دهه پیش ممکن بود برای ورزشکاران حرفه‌ای در رابطه با فعالیت جنسی محدودیت‌هایی را در نظر بگیرند و تا نزدیک مسابقات برای حفظ بنیه، روابط جنسی نداشته باشند. ولی این موضوع امروزه اصلا پذیرفته نیست. حتی مصرف کالری هنگام روابط جنسی آنقدر بالا نیست که به‌فرض تعدد رابطه، منجر به لاغری شود.

سطح نیاز جنسی ربطی به جنسیت ندارد

تصوری وجود دارد که چون میزان تستوسترون در آقایان بسیار بیشتر از خانم‌هاست، به همین خاطر طبیعی است که تمایلات جنسی آقایان چندین و چند برابر خانم‌ها باشد. این باور هم نادرست است و تمایل جنسی موضوعی پیچیده است که عوامل مختلف زیست‌شناختی، روان‌شناختی، تربیتی، همچنین تعامل زن و شوهر و رضایت آنها از آنچه در روابط جنسی اتفاق می‌افتد بر آن اثرگذار است.
 

رابطه جنسی به پیچیدگی اثرانگشت آدم‌هاست!

زندگی جنسی باکیفیت، شاخص امید به زندگی را افزایش می‌دهد

یکی دیگر از باورهای نادرست این است که هر کسی پا به سن گذاشت، دیگر خیلی دغدغه مسائل جنسی ندارد، حتی تمایلی هم ندارد که از نظر جنسی فعال باشد و به آن فکر هم نمی‌کند. دو تا مساله وجود دارد؛ یکی اینکه برخورداری از رضایت و سلامت جنسی، جزء حقوق جنسی افراد است بنابراین هر فردی تا زمانی که زنده است حق دارد روابط جنسی فعال و رضایت‌بخشی داشته باشد. در درجه بعد مطالعات متفاوت در کشورهای مختلف نشان داده که درواقع اغلب سالمندان (افراد بالای 65 سال) چه خانم و چه آقا تمایل دارند که به لحاظ جنسی فعال باشند.

عموم مردم فکر می‌کنند که چون افراد سالمند کمتر راجع به این موضوع صحبت می‌کنند، احتمالا نیازی وجود ندارد که این باور اشتباهی است. نکته دیگر اینکه خوشبختانه پیشرفت در حوزه روانشناسی و پزشکی باعث شده که بتوان بالقوه رضایتمندی جنسی را تا سنین بالا حفظ کرد. پس حتی اگر در گذشته‌ای نه‌چندان دور در برابر محدودیت‌های طبیعی کار زیادی از ما بر نمی‌آمد، الان برخورداری از خدمات سلامت جنسی کمک می‌کند که زوج‌ها کماکان سال‌های سال روابط جنسی خوشایندی را تجربه کنند. حتی مردان سالمندی که به لحاظ جنسی فعال باقی مانده‌اند، شاخص امید به زندگی‌شان هم بیشتر شده است. همین شاخص در زنانی که از روابط جنسی رضایت‌بخشی برخوردار بوده‌اند افزایش نشان می‌دهد.


لینک منبع و پست :رابطه جنسی، به پیچیدگی اثرانگشت آدم‌ها!
http://www.zamannews.ir/fa/tiny/news-58020
نویسنده وبلاگ بازدید : 73 شنبه 23 آبان 1394 نظرات (0)

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیام فرحبخش‌ متخصص تغذیه و غذا درمانی  با اشاره به اینکه شمارش لقمه‌ها یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن است به شرط آنکه شخص تعادل تغذیه خود را از دست ندهد، اظهار کرد: در حال حاضر معضل چاقی بیش از یک سوم جمعیت جهان را درگیر خود کرده و پیش بینی می‌شود تا سال 2030 این رقم به 50 درصد جمعیت جهان برسد به همین دلیل بسیاری از افراد به روش‌های کاهش وزن خود روی می‌آورند که منجر به ورود آشفته بازاری در این خصوص شده است. 

وی افزود: رژیم‌های جدید برای کاهش وزن ابداع می‌شود و بسیاری از این رژیم‌ها غیر علمی است و منجر به سردرگمی افراد می‌شود. اما در این میان رژیم‌های مفید نیز وجود دارد و در مصرف هستند. 

شمارش لقمه‌ها وزنتان را کم می‌کند 

فرحبخش تصریح کرد: یکی از رژیم‌های جدید و مفید شمارش لقمه‌ها است، در این روش؛ شخص غذای معمول خود را مصرف می‌کند و متوجه دریافت حجم غذایی می‌شود. سپس می‌تواند با کاهش حجم غذای خود به طور مثال 5 تا 10 درصد لقمه‌های غذایی وزن خود را به صورت سالم در دراز مدت کاهش دهد. البته باید توجه داشته باشیم که این کاهش لقمه‌ای غذایی حفظ و برای یک گروه از غذاها مانند نان و غلات اعمال نشود.

این متخصص تغذیه و غذا درمانی تاکید کرد: شمارش لقمه‌ها و کاهش آن باید در هر پنج گروه غذایی اعمال شود و در حقیقت باید از خانواده نان و غلات، میوه‌ها،‌ سبزی‌ها، شیر و لبنیات و پروتئین‌ها در برنامه‌ غذایی آنها استفاده شود. اگر تناسب بین پنج گروه غذایی انجام نشود تناسب درست مغذی‌ها که شامل کربن هیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها است از بین خواهد رفت. 

وی در پایان گفت: در روش شمارش لقمه‌ها وعده‌های غذایی باید به صورت 6 وعده‌ای تنظیم شود. این افراد باید در هر هفته یک تا یک کیلو کاهش وزن داشته باشند و یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن است.

2001


لینک منبع و پست :معرفی یک رژیم کارآمد برای کاهش سریع وزن
http://www.jamnews.ir/detail/News/597488
نویسنده وبلاگ بازدید : 75 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)
به گزارش سایت خبری تحلیلی 9 صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه مزدانی کارشناس مامایی با اشاره به اینکه والدین می‌توانند با به کاربردن روش‌های مختلف در دوران بارداری فرزندان خود را تربیت کنند، اظهار کرد: جنین در دوران بارداری با ما در ارتباط مستقیم دارد و به رفتارهای مختلف ما عکس‌العمل نشان می‌دهد.

وی افزود: در بسیاری از موارد دیده شده است که جنین با گریه، خنده، شادی، ناراحتی، عصبانیت و رفتارهای مختلف اطرافیان و والدین به ویژه ما در عکس‌العمل نشان می‌دهد و همان اعمالی که مادر انجام می‌دهد را انجام خواهد داد.

مزدانی تصریح کرد: در حقیقت جنین با توجه به محیط پیرامون خود رشد می‌کند و اگر در شرایط و عوامل محیطی مثبت پیرامونش قرار گیرد، باعث رشد و افزایش iq جنین خواهد شد و به طبع در تقویت حافظه، ضریب هوشی، اعمال و عکس‌العمل‌هایش پس از تولد نیز تأثیر مستقیم دارد.

این کارشناس مامایی تأکید کرد: تجربه نشان می‌دهد جنین در دوران بارداری تحت تأثیر محرک‌هایی که قرار گرفته باشد نسبت به همان محرک پس از تولد عکس‌العمل نشان می‌دهد به طور مثال جنینی که با آواز قرآن رشد کرده است همان آوا را پس از تولد بدون کم و کاست ارائه می‌دهد. این امر درباره محرک‌های مختلف دوران بارداری صدق می‌کند.

وی در پایان گفت: به والدین به ویژه مادران توصیه می‌شود به رفتارهای خود هنگام بارداری مادر و رشد جنین توجه بیشتری شود زیرا جنین مانند دستگاه ضبط صوت عمل می‌کند و همان اعمال را پس از تولد در دوران زندگی خود انجام می‌دهد.


لینک منبع و پست :با جنین در دوران بارداری صحبت کنید
http://9sobh.ir/fa/news/30876/%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF
نویسنده وبلاگ بازدید : 70 یکشنبه 17 آبان 1394 نظرات (0)

94/01/14 - 13:53

شماره: 13940114000257

نسخه چاپيارسال به دوستان

دوباره سازی موتور قدیمی+تصاویر

متخصصان چینی موتورهای گازی قدیمی را به یک موتور مدرن تغییر داده‌اند و به نام «اِل» عرضه کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: دوباره سازی موتور قدیمی+تصاویر

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، این طراحی مینیمالیستی یک موتورگازی قدیمی است.

این موتور توسط یک موتور 125cc طراحی شده است و دارای یک قاب مونوکوک از فولاد نقره‌ای و  یک صندلی چرم است، مدل فرمان و چراغ های ترمز آن درطراحی دوباره تغییر کرده است.

انتهای پیام/



لینک منبع و پست :دوباره سازی موتور قدیمی+تصاویر
http://www.farsnews.com/13940114000257
نویسنده وبلاگ بازدید : 69 یکشنبه 17 آبان 1394 نظرات (0)

پس از عرضه‌ی آیفون ۶ اس اپل به بازار، حال نوبت به آن رسیده تا شاهد انتشار اخبار و شایعات در مورد نسل بعدی آیفون‌های اپل باشیم. خبرگزاری تایوانی دیجی تایمز خبر از این داده که کوپرتینویی‌ها برای تراشه‌ی نمایشگر آیفون‌هایی که سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهند شد، از کمپانی سیناپتیکس یاری خواهد گرفت.

به گزارش صبحانه، اپل تولید تراشه‌های نمایشگر تصویر مورد نیاز برای استفاده در آیفون‌های سال ۲۰۱۶ میلادی را توسط سیناپتیکس تامین خواهد کرد. پیش از این شایعاتی مطرح شده بود که حکایت از خرید بخش تولید درایو‌رهای نمایشگر تصویر Renesas توسط اپل داشت. این بخش از کمپانی رنساس به تولید تراشه‌های مخصوص نمایشگر‌های ال‌سی‌دی می‌پردازد. کمپانی رنساس وظیفه‌ی تولید تراشه‌های درایور صفحه‌‌ی نمایش آیفون‌های اپل را بر عهده دارد.

شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل گفتگوها برای خریداری این کمپانی را به منظور بالا بردن شفافیت تصویر و افزایش عمرباتری در تراشه‌های اختصاصی خود متوقف کرد، اما پس از مدتی گفتگوها بصورت کامل از دستور کار خارج شد. پس از مدتی رنساس توسط کمپانی سیناپتیکس تصاحب شد. این کمپانی در پی آن بود تا فناوری خود در مورد تولید صفحات نمایش لمسی را با فناوری رنساس که در حوزه‌ی تولید تراشه‌های درایور نمایشگر فعالیت ‌می‌کند، با یکدیگر ترکیب کرده و تراشه‌های واحد را روانه‌ی بازار کند.

دیجی‌تامیز به این موضوع اشاره کرده که سفارش تراشه‌ی مخصوص نمایشگر نشان از این دارد که نباید در انتظار استفاده از تراشه‌ی اختصاصی اپل در آیفون ۷ این کمپانی باشیم. اپل نیز درصدد آن است تا تراشه‌ای واحد را برای نمایشگر آیفون‌های خود توسعه دهد.

اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که اپل شماری از متخصصان رنساس را به منظور توسعه‌ی تراشه‌ی لمسی و نمایشگر واحد خود به استخدام درآورده است. استفاده از یک تراشه‌ی واحد در نهایت باعث خواهد شد تا میزان مصرف باتری به میزان قابل توجهی کاهش داد. البته کاهش فضای اختصاص یافته برای تراشه‌های مورد استفاده روی بورد اصلی نیز باعث بهینه‌سازی در طراحی نسل آینده‌ی این گوشی هوشمند خواهد شد.


لینک منبع و پست :سفارش اپل به سیناپتیکس برای تولید تراشه‌ی صفحه‌‌نمایش آیفون 7
http://sobhanehonline.com/fa/news/80814/%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%BE%D8%AA%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%E2%80%8C%E2%80%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-7
نویسنده وبلاگ بازدید : 63 شنبه 16 آبان 1394 نظرات (0)

بر کشورهای اسلامی به‌طور عام و بر مسئولین و به‌ویژه دستگاه دیپلماسی و قضایی ایران به‌طور خاص، فرض است که تا مشخص نشدن دقیق ابعاد این حادثه و نیافتن مقصران و خاطیان آن، در پیگیری این حادثه در مجامع بین‌المللی و مجامع جهان اسلام از پا ننشینند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛چهل روز از فاجعه‌ی خونین و به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، حیرت‌انگیز منا می‌گذرد. در این فاجعه‌ی عظمی، بیش از هفت هزار و پانصد نفر از زوار بیت‌الله‌الحرام کشته و هزاران نفر مجروح شدند. در این میان، ۴۶۲ زائر جان‌باخته نیز از ایران اسلامی هستند و به‌ گفته‌ی مسئولان حج کشورمان، هنوز تعدادی از زائران ایرانی مفقود و تعدادی نیز در عربستان دفن شده‌اند.
  
 
[*] فرار مقامات سعودی از پاسخ‌گویی

 
اما فاجعه‌ی بزرگ و شاید بتوان گفت بی‌سابقه‌ی منا از همان آغاز پرسش‌های فراوانی را در مورد بی‌کفایتی و بی‌تدبیری دولت عربستان در زمینه‌ی اداره‌ی امور حج در نزد افکار عمومی امت اسلامی برانگیخت. از همان ساعات اولیه‌ی حادثه، مقامات سعودی به‌جای پاسخ‌گویی، شیوه‌ی اتهام‌زنی به متقاضیان تحقیق در مورد حادثه‌ی منا و ایراد اتهام به حجاج سایر کشورها، از جمله حجاج ایرانی را در پیش گرفتند. برای مثال، روزنامه‌ی «الاشرق‌الاوسط» در تیتر اول خود در روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ اظهار داشت: «حرکت خلاف جهت سیصد حاجی ایرانی باعث فاجعه‌ی منا شد» و در این راستا کمپین‌هایی با عنوان «ایران تقتل الحجاج» (یعنی «ایران حاجیان را می‌کشد») به راه انداختند و ادعا کردند «ایران قصد دارد افکار عمومی مسلمانان را استحمار کند.» و یا در اقدامی دیگر، رسانه‌های سعودی انگشت اتهام را به‌سمت حجاج آفریقایی بردند. برای مثال، «العربیه» در مورد حادثه‌ی خونین منا، حجاج آفریقایی را عامل کشتار دانست.
 
مسئولان عربستان و مقامات برخی دولت‌های عربی مثل بحرین، امارات و مصر از همان آغاز به‌جای تلاش برای پاسخ‌گو کردن عربستان به سؤالات و ابهامات درباره‌ی این فاجعه و بارها با تعریف و تمجید بی‌مورد از مسئولیت‌پذیری عربستان در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان فاجعه و با حمله به ایران اعلام کردند که هیچ کشوری از جمله ایران نباید از این حادثه بهره‌برداری سیاسی کند. در همین راستا، پادشاه سعودی در نشست هیئت‌وزیران این کشور در ریاض، با تعریف و تمجید از نقش عربستان در فاجعه‌ی منا، تأکید کرد: عربستان به هیچ دست پشت‌پرده‌ای اجازه نخواهد داد تا نقش کشور را در خدمت‌رسانی به حجاج بیهوده و ناکارآمد جلوه دهد و باعث تفرقه در جهان عربی و اسلامی شود. این موضع از سوی برخی مسئولین سعودی مخصوصا وزیر خارجه‌ی جوان، عصبی و کم‌تجربه‌ی عربستان و در طی چهل روز گذشته و به‌طور مرتب تکرار شده است.
 
[*] اشتباه راهبردی کشورهای اسلامی
 
برخی کشورهای اسلامی چون مصر و ترکیه نیز که بایستی در این حادثه نقش ایفا می‌کردند، به تعریف و تمجید از مقامات سعودی پرداختند. برای مثال، امیر کویت «تبریک خالصانه‌ «ی خود را به دلیل «موفقیت بزرگ برگزاری موسم حج امسال» به شاه عربستان سعودی گفته و از «تلاش‌های شخصی و دولت حکیم» عربستان سعودی تقدیر کرده است. و یا خلیفه‌بن‌سلمان آل‌خلیفه، نخست‌وزیر کشور بحرین، در خصوص آنچه آن را «موفقیت مقامات عربستان در برگزاری موفق حج» نامید، به این کشور تبریک گفت. عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور نیز در اظهاراتی از مدیریت عربستان سعودی در برگزاری مراسم حج تقدیر کرد و گفت: «مصری‌ها، اعراب و مسلمانان سرتاسر جهان به خدمات خالصانه‌‌ی عربستان سعودی به زوار و بازدیدکنندگان از مکه در طول سال جاری اعتماد دارند.» رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیز از عملکرد دولت عربستان در مدیریت برگزاری مناسک حج پس از حادثه‌ی منا دفاع کرد و گفت: «برخی گفته‌اند مشکلاتی در زمینه‌ی سازمان‌دهی حج وجود داشته است. فکر نمی‌کنم این رویکردها مناسب باشند.»
 
بنابراین با اینکه در این حادثه از امت اسلامی و کشورهای اسلامی انتظار می‌رفت که برای پیگیری مسئله، صدای واحدی داشته باشند، به‌دلیل برخی ملاحظات سیاسی رخ نداد. به همین دلیل، رهبر معظم انقلاب فرمودند: «پس از این حادثه باید صدای واحد و اعتراض دنیای اسلام برمی‌خاست، اما متأسفانه به‌جز صدای جمهوری اسلامی ایران صدایی شنیده نشد و حتی دولت‌هایی که زائران آن‌ها جزء جان‌باختگان بودند، در قبال این فاجعه، اعتراض قابل اعتنایی نکردند.»
 
[*] عادی‌سازی ماجرای منا

 
نکته‌ی دیگری که در این بین وجود دارد، این است که دولت عربستان بسیار علاقه دارد این حادثه را یک «اتفاق مرسوم و معمول» جلوه دهد و از آن عبور و آن را فراموش کند. به همین دلیل، دستگاه‌های رسانه‌ای حامی این کشور بلافاصله از متداول بودن این حادثه صحبت کردند. برای مثال، یکی از رسانه‌هایی که در جهت مسئولیت‌زدایی عمل کرد، در گزارشی با عنوان «حوادث مرگبار در مراسم حج روی خط زمان» با بررسی حوادثی که در سال‌های گذشته در حج رخ داده است، تلاش داشت این امر را معمول نشان دهد. همچنین از روز بعد از حادثه، سعی در طبیعی جلوه دادن موضوع داشتند و مدعی بودند این حادثه به‌دلیل گرمای هوا بوده است. برای مثال، منصوربن‌الترکی، سخن‌گوی وزارت کشور عربستان، در نشستی خبری گفت: حرکت کردن بعضی از حجاج در مسیر معکوس و برخورد دو گروه از حجاج در یک تقاطع، علت ازدحام جمعیت و حادثه‌ی امروز در صحرای منا بود که بدون شک گرمای هوا و خستگی حجاج اوضاع را بدتر کرد. به همین دلیل، رهبر انقلاب اشاره کردند: «این حادثه به‌هیچ‌وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به‌صورت قاطع دنبال کنند.»
 
[*] پیگیری مستمر حقوقی حادثه‌ی منا

 
اما مطابق با موازین حقوق بین‌الملل و آنچه حقوق‌دانان برجسته از آن یاد کرده‌اند، مسئولیت دولت عربستان در این زمینه محرز است و «فاجعه‌ی منا از دو منظر حقوق بین‌الملل و حقوق بشر بین‌المللی، قابل بررسی است و عربستان در هر دو حوزه، تعهدات خود را نقض کرده است.» بنابراین مسئولیت مدنی و حقوقی دولت عربستان در این فاجعه به‌هیچ‌وجه نباید به فراموشی سپرده شود. مسئولیت دولت میزبان در قبال جان حجاج و کوتاهی در این زمینه، سهل‌انگاری در پیش‌بینی موضوع با وجود اینکه طی سه دهه‌ی گذشته بارها اتفاقات مشابهی رخ داده است، بی‌احترامی به اجساد مطهر، دفن بی‌اجازه‌ی جان‌باختگان، سهل‌انگاری و بی‌تدبیری در رسیدگی به وضعیت مجروحان حادثه که به گواهی تیم‌های پزشکی حاضر در صورت رسیدگی به‌موقع بسیاری از قربانیان نجات پیدا می‌کردند، عدم تعیین وضعیت مفقودان و پنهان‌کاری، بی‌مسئولیتی و عدم پاسخ‌گویی در این زمینه، همه و همه مسئولیت حقوقی، سیاسی و اخلاقی دولت عربستان را نشان می‌دهد.
 
[*] آزمونی دیگر برای مدعیان حقوق بشر

 
از سویی دیگر، این فاجعه‌ی بزرگ بار دیگر ادعای کشورها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر را نیز نشان داد. کشتار بیش از ۷۵۰۰ زائر آن‌قدر بزرگ بود که سازمان‌های متولی حقوق بشر به‌خصوص سازمان ملل واکنش درخوری نشان دهند، اما دبیرکل سازمان ملل تنها و تنها به یک عرض تسلیت ساده بسنده کرد. دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و اتحادیه‌ی اروپا نیز که همواره خود را در زمینه‌ی حقوق بشر میدان‌دار معرفی می‌کنند، تنها به یک عرض تسلیت ساده بسنده کردند و فاجعه به این بزرگی را تنها در حد یک «ازدحام جمعیت» ساده تقلیل دادند. به‌عنوان مثال، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، بر کشورهای اسلامی به‌طور عام و بر مسئولین و به‌ویژه دستگاه دیپلماسی و قضایی ایران به‌طور خاص، فرض است که تا مشخص نشدن دقیق ابعاد این حادثه و نیافتن مقصران و خاطیان آن، در پیگیری این حادثه در مجامع بین‌المللی و مجامع جهان اسلام از پا ننشینند. روز پنج‌شنبه (۲ مهر) در پیامی در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «فکر و دعای من با خانواده‌های قربانیانی است که در حادثه‌ی ازدحام جمعیت در سرزمین منا در نزدیکی مکه کشته شده‌اند.»
 
بنابراین بر کشورهای اسلامی به‌طور عام و بر مسئولین و به‌ویژه دستگاه دیپلماسی و قضایی ایران به‌طور خاص، فرض است که تا مشخص نشدن دقیق ابعاد این حادثه و نیافتن مقصران و خاطیان آن، در پیگیری این حادثه در مجامع بین‌المللی و مجامع جهان اسلام از پا ننشینند. بی‌شک فراموش کردن و عدم پیگیری این حادثه ممکن است حوادث مشابهی را در آینده به وجود آورد.
 
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی

منبع: خبرگزاری فارس

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

 
انتهای پیام/


لینک منبع و پست :فاجعه‌ای که هرگز نباید فراموش شود
http://www.yjc.ir/fa/news/5383482/-----
نویسنده وبلاگ بازدید : 77 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

به گزارش سرویس فرهنگی- اجتماعی جام نیوز، سید پرویز فتاح در نخستین کنگره ملی مشاوره، خانواده و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر که صبح امروز در سالن اجتماعات غدیر کمیته امداد برگزار شد، اظهار داشت: جامعه هدف کمیته امداد از افرادی هستند که بسیار آسیب‌پذیرند و در نتیجه نیاز به حمایت بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین کار کمیته امداد ارائه خدمات مشاوره‌ای است، تصریح کرد: بدون تردید اینگونه خدمات هزینه کمتری را برای مجموعه امداد دارد و ما می‌توانیم با این روش به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

فتاح خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه جامعه هدف کمیته امداد افرادی آسیب‌پذیرند و مشکلات متعددی را دارند اما این گروه از جامعه انسان‌هایی بزرگ هستند که می‌توانند جامعه را بسازند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در جامعه هدف امداد دختران و پسران زیادی هستند که از نظر دیانت، شخصیت و لحاظ اجتماعی و همچنین نخبگی شرایط بالایی را دارند و باید این افراد کشف و شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه همایش بی‌نتیجه در این دوره از امداد به هیچ عنوان برگزار نخواهد شد، گفت: امیدواریم برگزاری چنین همایش‌ها و کنگره‌هایی با حضور اساتید و نخبگان حتماً یک جمع‌بندی نهایی داشته باشد.

فتاح اضافه کرد: اگرچه کمیته امداد در بخش مسکن، درمان، بیمه و... حمایت‌های لازم را از جامعه هدف خود انجام می‌دهد اما قطعاً حمایت‌های روانی و اجتماعی و توانمندسازی معنوی و روحی جامعه هدف مهم‌تر و اساسی‌تر است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار امیدواری کرد: مددکاران توجه ویژه‌ای را به موضوع توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف امداد داشته باشند چرا که در این عرصه می‌توان پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را کرد.

وی ادامه داد:‌ ما خیلی نگران توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف نیستیم و اصل بر حمایت معنوی و توانمندسازی روحی و روانی جامعه هدف کمیته امداد است.

فتاح تصریح کرد: در حال حاضر مردم نیکوکار حمایت‌های بسیاری را از جامعه هدف کمیته امداد انجام می‌دهند و هم‌اکنون 208 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که 800 هزار حامی از این ایتام حمایت می‌کنند و در واقع به ازای هر یتیم 3 یا 4 حامی وجود دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به اجرای طرح محسنین اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز 340 هزار حامی برای حمایت از بچه‌های بدسرپرست آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه با توجه به رویکرد کمیته امداد در دوره جدید تصریح کرد: قطعاً با ارائه خدمات حمایتی و درمانی و روانشناسی می‌توانیم از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

فتاح اضافه کرد: خوشبختانه ازدواج‌هایی در کمیته امداد شکل می‌‌گیرد از ازدواج‌های موفق بوده به طوری که کمتر از یک درصد از ازدواج‌هایی که در این نهاد شکل می‌گیرد منجر به طلاق می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود:‌ هم‌اکنون 330 هزار دانش‌آموز، 100 هزار دانشجو و طلبه و 3 هزار نخبه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از خدمات مختلف فرهنگی و تحصیلی این نهاد استفاده می‌کنند./ فارس

1059


لینک منبع و پست :کمتر از یک درصد طلاق در ازدواج های کمیته امداد
http://www.jamnews.ir/detail/News/594103
نویسنده وبلاگ بازدید : 90 سه شنبه 12 آبان 1394 نظرات (0)

امام موسی کاظم علیه السلام : هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.


 
به گزارش سرویس خانواده جام نیـوز، دکتر مریم برزین، متخصص درمان چاقی و پژوهشگر پژوهشکده غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بیماری کبد چرب گفت: «این بیماری به دو نوع کبد چرب الکلی و غیرالکلی تقسیم می‌شود که با توجه به شیوع چاقی و رژیم غذایی غلط در ایران، نوع اول یا همان کبد چرب غیرالکلی از اهمیت بالاتری برخوردار است.» 


 
وی ادامه داد: «این بیماری در حال حاضر در ایران شیوع بالایی داشته و حتی در سنین نوجوانی نیز دیده می‌شود که به شدت تاسف برانگیز است چون می‌تواند از نظر جسمی عوارض مختلفی را برای فرد به همراه داشته باشد.» 


 
این متخصص درمان چاقی گفت: «در حال حاضر کبدچرب، شایع‌ترین عامل ایجاد بیماری یا اختلالات کبدی است. در این بیماری سلول‌های کبدی از نظر ظاهر و نوع فعالیت کاملا طبیعی هستند اما بین سلول‌ها چربی نفوذ و تجمع پیدا کرده است. تغییر فعالیت کبد در نتیجه چرب شدن آن به مرور ایجاد شده و ابتدا خود را در تست‌های کبدی خون و در سونوگرافی شکم نشان می‌دهد.» 


 
برزین در ادامه به علایم بیماری کبد چرب غیرالکلی پرداخت و گفت: «به مرور و با افزایش شدت بیماری تظاهرات جسمی از جمله زردی پوست که در نتیجه اختلال عملکرد کبد در تصفیه خون به وجود می‌آید و سایر علائم ناشی از این اختلال خود را نشان می‌دهند.» 


 
این متخصص چاقی با اشاره به اینکه کبدچرب غیرالکلی درمان خاصی جز کاهش وزن ندارد، خاطرنشان کرد: «در کنترل علایم و حفظ عملکرد کبدی نقش تغذیه و تغییر و اصلاح سبک زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. البته همگام با کاهش وزن باید وضعیت آنزیم‌های سرمی کبد به واسطه آزمایش خون کنترل و سونوگرافی‌های دوره‌ای جهت پایش بیماری انجام شود.

عصر ایران /2021


لینک منبع و پست :کنترل کبد چرب با کاهش وزن
http://www.jamnews.ir/detail/News/592556
نویسنده وبلاگ بازدید : 64 دوشنبه 11 آبان 1394 نظرات (0)
بخش نخست گفتگوی ما با بهروز افخمی حاشیه‌هایی فراتر از انتظار داشت، از رقبای رسانه‌ای تا پیامک‌ها و خبرهایی که بواسطه دوستان از گله و شکایت برخی‌ها رسید. تقریبا تمام سوالاتی که می‌شود در دوساعت و نیم از افخمی پرسید را ما بااو در میان گذاشته‌ایم و حاصل کار 10هزار کلمه است که اصول خبرگزاری اجازه انتشار همه را نمی‌دهد، لذا بخشی از مهمترین‌ نکات را در بخش دوم و پایانی گفتگو بخوانید هرچقدر هم تلاش کنید گویا نمی‌توانید برنامه مردمی بسازید یا نمی‌خواهید، بیشتر دارید آموزش می‌دهید و به مدیران پیام می‌فرستید و می‌خواهید بدنه خود سینماگران را متوجه برخی موضوعات تازه بکنید و این برنامه هفت را از جنبه مردمی اش فاصله می دهد. خیر، بیشتر از همه بچه ها و جوانها و کسانی که امیدهای اصلی ما هستند ولی البته به همان ترتیبی که آموزش برای آنها پذیرفته است، یعنی در سنی هستند که می توانند آموزش را حتی به عنوان سرگرمی یا کار اصلی تلقی کنند، بلکه اگر جوان های مملکت و نوجوان ها متوجه این برنامه شوند که طبیعتا چون اغلب مردم به سینما علاقه دارند ممکن است تعداد زیادی از آنها متوجه برنامه شوند همین اتفاق می افتد که آنها مطالبه فیلم واقعی می کنند و هم ممکن است از طریق همین برنامه آموزش ببینند که فیلمسازان آینده را تشکیل دهند، بنابراین برنامه به مخاطب میلیونی یا چند ده میلیونی می تواند برسد به شرط اینکه رویکرد آن روشنفکرانه به معنی اینکه فقط مخاطبانش را مدیران و فیلمسازان بداند نباشد. ضرب آهنگ برنامه تند عمل می کند، این را قبول دارید؟ الان برنامه دارد تحلیل گر و قضاوت گر می شود. بله درست است، البته بنا نیست که آن بخش خبری و گزارشگر نباشد. ولی اصل نیست. فکر می کنم می تواند با صرف وقت کمتری با توجه به اینکه وقت برنامه دو ساعت و نیم تنظیم شده آن جنبه را هم کامل داشته باشد، این را توجه کنید که تاکید برنامه ی ما روی تدوین است یعنی اگر اصرار کردم برنامه تولیدی باشد به این دلیل است که از سلاح تدوین استفاده کنم، تنها سلاح و موثرترین سلاح ما تدوین است و به جای اینکه برنامه را جنجالی کنیم و با موضوعات زودگذری که ممکن است کمی هیجان ایجاد کند هر قسمت را یک جور بگردانیم و بگذرانیم، برنامه های تدوین شده ای می سازیم که مطلبی که در آن ممکن است به نظرتان سنگین باشد اینقدر فشرده می شود که برای تماشاچی معمولی هم جذاب است. اگر یک برنامه سه ساعته را بتوانیم به برنامه نیم ساعته تقلیل دهیم حتی اگر برای اغلب مردم به نظر بیاید که موضوع سنگینی دارد اگر واقعا بهترین راههای گفتگو را به هم چسبانده باشیم برای اغلب مردم جذاب می شود، کاری که در این برنامه می کنیم باعث شده من اصرار داشته باشم تولیدی باشد و سازمان هم پذیرفته که شش برابر برنامه هفت آقای گبرلو خرج بردارد. زمان برنامه کمی زیاد نیست؟ به نظر می رسد انتهای کنداکتور را برای شما باز گذاشتند. زمان برنامه زیاد نیست ولی به شرط اینکه یک ساعت اول آن تقریبا جایگزین برنامه جیرانی بشود یعنی اخبار و اطلاعات لازم را بدهد و مثل روزنامه باشد که یک ساعت اول قبل از اینکه اغلب مردم بخوابند یک روزنامه را ورق بزنند ولی در یک ساعت یا یک ساعت و نیم دوم این شکل سنگین تر برنامه منتقل شود.  یک جا هم اینقدر عقب برویم که به منتقدی که همه او را می شناسند بگوییم از خودت بگو، یعنی به جای اینکه در مورد مقوله نقد و موضوعات سینمایی روز صحبت کنیم در مورد پیشینه ناصر هاشم زاده صحبت کردیم.  در هر برنامه باید یک استاد یا یک آدم سابقه دار در زمینه نویسندگی را دعوت کنیم، فکر کردیم چون ویژه نامه درباره این مسئله است ناصر هاشم زاده را را دعوت کردیم.   هفت شما طرفدار کیست؟ فیلمساز؟ مخاطب یا رسانه ای که از از آن به مخاطب عرضه می شود؟ مگر می شود آدم طرفدار مخاطب باشد ولی طرفدار فیلمساز نباشد؟ فیلمسازی که واقعا فیلمساز باشد برای مخاطب فیلم می سازد بنابراین کسی که طرفدار مخاطب است طرفدار آن فیلمساز هم هست، اگر ما طرفدار فیلمسازی نباشیم لابد برای این است که فیلمسازی بلد نیست چون مخاطب جلب نکرده است بنابراین به نظرم تفکیک هایتان تفکیک های تصنعی است. شما به عنوان افخمی فیلمساز چه چیزی را می خواهید به مخاطب عرضه کنید که مخاطب از وجودش در سینمای امروز ما غافل باشد؟ خود برنامه باید جذاب باشد، تا وقتی که سینمای ما عوامل جذابیت را از دست داده و نمی توانید جذابیتهایی از سینما را به برنامه بکشانید خود برنامه باید جذاب باشد، تا به حال شخصیت من و مسعود فراستی و حمید گودرزی که فکر می کنم یک جمع اضدادی هستیم خود به خود به نظرم جذابیت برنامه را تا حدی فراهم کرده است یعنی مجموعا شخصیتها با هم اینقدر ناجورند که می توان گفت به شکل غیرمستقیمی برنامه از طرح کلی «تخت گاز» استفاده می کند. برنامه سه تا شخصیت دارد که هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ شخصیتها متفاوتند و برنامه به شدت جذاب است، برنامه تخت گاز شوخی نویسی ماهرانه ای دارد و این شخصیتها خوب از هم تفکیک شده و امیدوارم به این معنا بتوانیم از آن الگو استفاده کنیم البته الان چون در محرم هستیم دوز کمیک بودن برنامه را پایین آورده ایم. آن برنامه هم به شدت به تدوین متکی است. بله، برنامه تخت گاز برنامه ی بسیار پرخرجی است و به این توجه نمی شود، می خواهند کپی آن را بسازند در حالی که نباید لزوما شما به ماشین فکر کنید، موضوع این است که در آن جا سه کله پوک وجود دارند که همینطور دو نفری خنده دار هستند و وقتی سه نفری جمع می شوند خنده دارند و شوخیهایشان خیلی خوب نوشته شده و بخش خیلی زیادی از مخارج صرف نوشتن می شود و البته برنامه با لوکیشن های مختلف آیتم های کوتاه دارد. کسی هست که برای شما هم سناریو بنویسد؟ تا اینجا من خودم نویسنده اصلی بوده ام، دوست دارم که نویسنده ها و شوخی نویس های خوب با ما همکاری کنند و اصل برنامه دو پایه اگر داشته باشد و ادامه پیدا کند یکی نوشتن خوب و یک تدوین خوب است.  برنامه هفت قهرمان دارد؟ قهرمان به عنوان کسی که بار برنامه روی او باشد؟ سه تا دارد، هر سه تای آن یکی مسعود فراستی است که کاملا کاراکتر دارد و نباید به او قهرمان گفت، قهرمان به معنی اینکه مثلا پهلوان باشد نیست. ما سه تا کاراکترهای برنامه هستیم و قسمتی از جذابیت برنامه هم همین است، تا الان کاراکتر حمید خیلی نتوانسته بروز پیدا کند و علتش هم این است که ترس خودش یواش یواش دارد می ریزد، ما سعی می کنیم برای فیلم ها تبلیغ کنیم ولی اینکه حمید گودرزی بتواند برای همه این فیلم ها یک جور تبلیغ کند و تماشاچی را دعوت و جذب کند و سرذوق بیاورد که این فیلم ها را ببینند سخت است و معجزه که نمی تواند بکند، بعضی از این فیلم ها اساسا مرده اند. دو گره ذهنی من هنوز حل نشده است، یکی در مورد تولیدی بودن برنامه است که هرکاری کنید برنامه آن جذابیتها را ندارد، چیزهایی دست شما نیست و آن بحث نظارت و ارزشیابی است که خود سازمان دارد. ممکن است جمله ای از نظر شما درست باشد و آنها تصمیم بگیرند دربیاورند، تجربه نشان داده که برنامه های اول را خیلی کار ندارند اما برنامه که ادامه پیدا می کند ... بله، دائم در حال جنگ هستیم. یعنی واقعا می خواهید برایش بجنگید؟ بله، باید بجنگیم. برای من راه خیلی آسانش جذابیت ندارد، راه آسان این است که برنامه را زنده کنیم و بعد از آن مجبورند هرکاری که ما می کنیم تحمل کنند و در طول هفته به ما غر بزنند منتهی این برایم جذابیت ندارد. چرا باید برنامه زنده ای بسازم که در آن منتظر باشم یکی دستپاچه شود یا عصبانی باشد و بگومگو شود و برنامه جنجالی شود؟ این به چه درد من می خورد؟ من کارهای جدی تر از این دارم، هدف من اقتضا می کند که قبل از پخش برنامه دائم با ضوابط پخش تلویزیون در حال جدال باشم، البته به خاطر اینکه حرفه ای این کار هستم و از تلویزیون شروع کردم و بنابراین اینکه من با پخش یا بازبین پخش بخواهم کلنجار بروم کاری است که از 40 سال پیش آن را بلدم و بدم هم نمی آید و خودم را هم لوس نمی کنم که هرچه می گویم پخش شود، می توانستم و به آقای پورمحمدی بگویم به شرط اینکه بازبینی نشود و بدون بازبینی پخش شود. قبلا چنین کاری کردم و سریال کوچه جنگلی را نمی گذاشتم بازبینی شود، عمدا دیر می رساندم که فرصت بازبینی نبود و در آخر با نمایش قسمت آخر به دلیل همین کار در اختیار امور اداری قرار گرفتیم. پس خودتان آگاهانه نمی خواهید وارد جنجال شوید؟ خیر.من می خواهم بدانم که نظرات بازبین چیست. مثلا برنامه دیروزمان( آخرین برنامه پخش شده) چیزی حدود 20 مورد سانسور داشت و نظر بازبین این بود و چندین مورد برای رستاخیز بود، من گفتم نمی کنم و موارد اصلاحی به دو مورد رسید. دیشب هم یک جاهایی در گفتگوی حمید گودرزی و مهدی پاکدل صدا کیفیتی که باید داشته باشد را نداشت. موقعی که روی آنتن خواستند بخشی از صحبت فخیم زاده را بگیرند ولوم صدا را پایین آوردند و یادشان رفت که ولوم را بالا ببرند و من هم تلفن کردم و به رضوی(تهیه کننده فعلی برنامه) گفتم که بگوید ولوم را بالا بیاورند ولی رضوی را نتوانستم پیدا کنم و حدود یک ربع بعد متوجه شدند و ولوم را برگرداندند. وارد مسئله نقد مدیریتی سینما هم می شوید؟  برای مردم جالب نیست، برای مردم حتی جشنواره فیلم کوتاه تهران از اینکه چه تغییراتی در سطح مدیریتی می شود جالب تر است.   فیلمسازی می گفت برنامه«هفت» کمک کند هر کارگردانی فیلم خودش را بسازد، می شود از «هفت» چنین توقعی داشت؟ به نظرم بلایی که سر سینمای ایران آمده برای این است که هر فیلمسازی دارد فیلم خودش را می سازد، من برعکس این را می گویم. من نمی فهمم اینکه هر فیلمسازی فیلم خودش را بسازد یعنی چه. فیلمساز برای مردم فیلم می سازد. الان مشکل این است که فیلمسازان فیلم خودشان را می سازند. چیزی به نام سینمای خصوصی واقعی داریم؟ خیر، الان دیگر نمانده است. برنامه دوم را دیدید؟ حسین فرح بخش این را گفت که تنها تهیه کننده ای که در بخش خصوصی باقی مانده من هستم. گفت ما اصلا سینما نداریم، بلکه یکسری فیلم داریم. می گویند برنامه نود در هر قسمت بیش از ده میلیارد تومان درآمد تبلیغاتی دارد، سالیانه 500 میلیارد تومان می شود یعنی ده برابر تمام گردش سینمای ایران. یک برنامه تلویزیونی دارد چنین پول در می آورد و این یعنی سینمایی وجود ندارد. می گویند برنامه ی ما 15 میلیون بیننده دارد اگر این قضیه تثبیت شود و بتوانیم همین بیننده را سه چهار ماه نگه داریم و بالاتر هم نرویم درآمد تبلیغاتی خودمان هم به 5 میلیارد تومان می رسد و این 5 میلیارد در سال 250 میلیارد تومان می شود، مسخره نیست که یک برنامه تلویزیونی درباره سینمای ایران پنج برابر کل سینمای ایران درآمد داشته باشد؟ این یعنی بلافاصله ایوبی استعفا بدهد و یک آدم کارآمد جایش را بگیرد. اگر ایوبی بیاید در این برنامه شما که فضاهای مدیریتی و ... است شاید برای مردم جذاب نباشد، ایوبی بیاید چه بگوید؟ اگر ایوبی بیاید مثل دیگران همه جوره کمکش می کنیم که بهترین دفاع را از نظرات خودش داشته باشد. رویکرد برنامه شما محافظه کارانه است. ما می خواهیم هرکس به بهترین شکل از عقاید خود دفاع کند طوری که اگر تماشاچی به این نتیجه رسید که این شخص حرف درست و حسابی ندارد این نتیجه گیری پایدار باشد. برای مقطع جشنواره فجر چه فکری کردید؟ برای آن ده روز برنامه مستقیم و جنجالی است. سه جشنواره عمار، حقیقت و فجر را پیش رو دارید، برای این سه جشنواره مهم چه برنامه ای دارید؟ برای اینها مثل روزنامه باید انعکاس خبری داشته باشد، یعنی همه جنبه هایش را تا حد امکان با تنوع زیاد اطلاع رسانی کنیم. باید سعی شود کاراکتر هر واقعه ای همان طور که هست نزدیک به شخصیت اصلی خودش منتقل شود. برای جشنواره عمار چه چیزی در ذهن دارید؟ ما 6 تا دوربین داریم و قابلیت اینکه سه گروه تشکیل دهیم داریم، تنها چیزی که در مورد عمار فکر می کنم این است که پراکندگی اش اینقدر زیاد است که باید با سه یا چهار گروه کار کنیم. آنها سعی می کنند تمام ایران را پوشش دهند و تمام جاهایی را که سینما نیست یا بچه هایی که اصلا با سینماکاران حرفه ای سروکار ندارند وارد کار فیلم کوتاه سازی کنند بنابراین باید وسعیت پوششی که عمار می خواهد ایجاد کند و ابا هم ندارد که کمی شلخته باشد و به نظر برسد بی برنامه هم هست در پوشش تلویزیونی اش هم منعکس شود و کاراکتر خودش را منعکس کند.  جیرانی برای جشنواره ایده ای داشت که جذاب بود، گبرلو همان را کپی کرد و دیگر جذاب نبود، شما می خواهید چه کار کنید؟ باید دید که هر جشنواره ای واقعا از خودش چقدر رونق دارد، هر سال فرق می کند و مثلا یک ماه قبل از جشنواره می فهمیم فجر امسال پررونق هست یا خیر، فیلم های جذابی می آید و احتمال دارد که سر آن دعوا شود و بخواهند آن را نبینند یا نیاورند و می فهمیم پتانسیل این جشنواره چقدر است. در جشنواره مسئولان انتظارات متعددی از «هفت» دارند، اینکه جشنواره به این شکل رونق پیدا کند و فیلم ها به این شکل ساپورت شوند، حرف منفی حتی الامکان در مورد فیلم ها زده نشود، با این توصیه ها چه می کنید؟ فعلا که منتقل نشده و نمی دانم خواسته هایشان خیلی وقیحانه هست یا خیر. بخش مربوط به نقد بنظر می رسد کاملا در اختیار فراستی است، واقعا همینطور است؟ یعنی شما اینقدر به او اعتماد دارید که کار را به او سپرده اید؟ بله. فراستی را که می آورید باید این را قبول کنید. برخی منتقدان در این مدت کوتاه نقدهای جدی به برنامه هفت داشتند و حس می شود سهمشان در برنامه به گونه ای نادیده گرفته شده ؟ نمی دانم، حتی از فراستی نپرسیده ام که لیست 20 نفره منتقدینش چه کسانی هستند ولی یک لیست 20 نفره دارد که سعی می کند از بین آنها دونفر را پیدا کند. در هر برنامه ای دو منتقد را هم که بخواهد جلوی خودش بنشاند هر ده برنامه تکرار داریم. بله همینطور است، منتقدی که بتواند خوب حرف بزند و واقعا در سطحی اعتبار داشته باشد اینقدر نیستند که بخواهیم در برنامه ها چهره تازه داشته باشیم، تنها چیزی که به فراستی گفتم این بود که از جوان های منتقد و کسانی که در سطحی هستند که می توانند با شما دیالوگ کنند پیدا کنید و بیاورید. در آینده فیلمساز هم جلوی فراستی می نشانید؟ اگر خود فیلمسازان داوطلب باشند حرفی ندارم و خیلی هم جالب می شود یعنی به نفع ماست اما به نظرم در سطح فیلمساز نیست که جلوی منتقد بنشیند و در شان او نیست. منظورم این نیست که منتقد شان پایینی دارد، فیلمساز کارش را با فیلم کرده است و ممکن است بعد از ساختن فیلم کم صلاحیت ترین آدم باشد که راجع به فیلم خودش صحبت کند.  ما عادت کرده ایم که در تلویزیون میزبان نشست ها کم صحبت باشد و اگر بی طرف هم نیست حداقل ادای بی طرف ها را دربیاورد. نه شما و نه آقای فراستی اینطور نیستید. زیاد هم خوب نیست یعنی ما باید سعی کنیم مواظب باشیم تبدیل به مصاحبه شونده نشویم و او حرف بزند اما بعضی جاها نمی شود و نکاتی بسیار جالب است و من مثلا مجبور می شوم بگویم هرچند که سعی می کنم جلوی خودم را بگیرم.   همین الان شما جمله ای گفتید که می توانم از این استفاده کنم، گفتید 4-5 فیلم آمده که ... ؛ این برای یک برنامه ساز جمله ای است که بی طرفی را کاملا کنار گذاشته است. بله، بی طرف نیستم یعنی وقتی یک فیلم با یک فروش خیلی پایین شروع می کند و معلوم است تماشاچی ها از آن خیلی ناراضی اند دیگر می بینم در حدی است که نمی توانیم ساکت بمانیم، چون حرفه ای هستیم و برنامه را برای مردم می سازیم.  رویکرد تعاملی شما با مخاطب در برنامه تولیدی چگونه خواهد بود؟ یک مسابقه پیامکی خواهیم داشت که ساده است و هربار سوالی مطرح می شود و مجموعه پیامکها به ما می رسد، یک مسابقه های دیگر هم برای بچه هایی که می خواهند فیلمسازی یاد بگیرند خواهیم داشت که آنها جذاب خواهد بود. شما یک هدفگذاری یک ساله دارید، بعد از یکسال اگر قرار باشد دوباره بخواهیم بنشینیم و مسیر برنامه هفت را در 50 قسمت بررسی کنیم نقطه ایده آل خود شما در برنامه هفت کجاست؟ فکر می کنم خوب است که به اینجا رسیده باشیم که تعداد مخاطبان ما از 20 میلیون عبور کرده باشد و وقتی به این رقم برسیم یعنی 90 درصد کسانی که برنامه را می بینند تماشاچی های واقعی هستند یعنی کسانی نیستند که می خواهند فیلمساز شوند یا کسانی که الان فیلمساز هستند یا مطبوعاتی اند و یا جوانهایی که رویکرد سیاسی دارند و با چنین رویکردی برنامه را می بینند، و 90 % کسانی اند که به سینما علاقه دارند و تماشاچی واقعی هستند و ممکن است علاقمند باشند که به سالن سینما برگردند و فیلم ببینند، اگر بتوانیم این کار را کنیم خیلی خوب است. آرزوی قشنگی است، این دل کندن از برنامه را برایتان سخت نمی کند که شاید بتوانید یک پله دیگر به سینما کمک کنید؟ خیر، اگر به همین حد برسد و در این یک سال بتوانم کسانی را آماده کنم و آموزش دهم تا با همین چارچوب ادامه دهند پشیمان نمی شوم که برنامه را ترک کردم. به نوعی شما می خواهید برای سینمای حرفه ای ما مخاطب تربیت کنید؟ نمی خواهیم مخاطب تربیت کنیم بلکه می خواهیم مخاطبان را متوجه سینما کنیم، مخاطب از لحاظ من تربیت کردنی نیست و ما هستیم که باید تربیت شویم چون مخاطب را فراموش کرده ایم که خواسته های ساده ی او از سینما چیست. تهیه کننده برنامه کیست؟ تهیه کننده سید محمد رضوی است واقعا تهیه کننده برنامه ایشان است؟ یعنی یک جوان 25 ساله ای که تا به حال کار مهمی نداشته مهمترین برنامه سینمایی تلویزیون را روی آنتن می برد؟ بله. موقعی که آقای پورمحمدی به من پیشنهاد کرد گفتم که یا تهیه کننده برنامه خودم باشم و یا اگر که اینطور باشد ترجیح می دهم تهیه کننده ای باشد که در مسائل محتوایی دخالت نکند یعنی من کارم را انجام دهم و او کار خودش را درست انجام بدهد. یعنی فقط خرج کند؟ خیر، خیلی مواقع فرض کنیم که مثلا حساب کرده بودیم که با کسی مصاحبه کنیم و او را نداریم او چون آشناست به خاطر برادرش با خیلی از شخصیت های کار و فیلمسازی آشناست و فورا یک جانشین خوب معرفی می کند و پیدا هم می کند. عمدتا این کار بر عهده هماهنگی برنامه است و تهیه کننده این کار را نمی کند. منظورم این است که فقط این طور نیست که پول بدهد، می تواند از لحاظ فکری و شناخت از آدم ها به ساخت برنامه کمک کند. منظورم این بود که کسی نباشد که با من اختلاف سلیقه داشته باشد و بخواهد سلیقه اش را هم اعمال کند. رضوی از کسانی است که امیدوارم بعد از یکسال بتواند برنامه را ادامه دهد، یعنی رویکردها را دریافت کرده باشد و برنامه را ادامه دهد اما در حال حاضر اینطور نیست که حساب کنم در تولید خلاقه برنامه از کمک او حتما بهره ببرم ضمن اینکه گفتم جاهایی کمک می کند. شما چون یکسال در برنامه هفت برای خودتان زمان گذاشته اید دوست دارید بعد از شما چه کسی «هفت» بعدی ادامه دهد؟ از الان روی گزینه هایی کار می کنید؟ تا دو سه ماه کار نکنم نمی توانم با اطمینان به شما بگویم که این کسی است که می توانم روی او حساب کنم، الان برای گفتن آن زود است.


لینک منبع و پست :افخمی:من و فراستی و گودرزی جمع اضدادیم
http://newsirani.com/vdcbg0bf.rhb85piuur.html

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 102
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 1,714
  • بازدید کلی : 33,225